Článek
„Zadávací řízení bylo zahájeno 20. srpna odesláním oznámení o zahájení veřejné zakázky do Věstníku veřejných zakázek a Úředního věstníku EU. Otevírání nabídek lze očekávat 29. října,” řekl Rýdl.
ŘSD v mezičase mimo jiné dokončí záchranný archeologický výzkum, což umožní zkrátit původní lhůty výstavby o 12 měsíců proti zrušené soutěži a minimalizovat časové ztráty. To by mělo umožnit zprovoznění obou úseků současně.
Úsek mezi Opatovicemi a Časy se podle původního plánu měl začít stavět již v loňském roce. ÚOHS ale původní tendr zrušil kvůli úřední chybě.
„Zadavatel sice uveřejnil opravený formulář, avšak v dodatečných informacích k zadávacím podmínkám ze dne 25. 9. 2017 již výslovně neupozornil na provedenou změnu,” stojí v rozhodnutí ÚOHS. [celá zpráva]
Stavba má začít do půl roku
„Novou soutěž vypíšeme okamžitě. Naší snahou je stavbu zahájit do šesti měsíců,“ řekl k tomu Rýdl. Další mluvčí ŘSD Jan Studecký přitom ještě několik dní před ním serveru Zdropravy.cz sdělil, že stavět se nezačne dříve než v roce 2019.
D35 je jednou ze 13 velkých silničních staveb, o nichž na konci loňského roku ŘSD tvrdilo, že je letos stihne dokončit.
V Česku se obvykle pomalá stavba dopravních staveb spojuje s dlouhými vyjednáváními s majiteli pozemků, kterým stát není schopen nabídnout adekvátní náhradu. Z tohoto důvodu byla nedávno schválena novela silničního zákona. Ta však se zdržováním výstavby v důsledku chyb úředníků nepočítala.