Článek
„Budou přesně určeny milníky, které bude muset ředitelství plnit. Půjde například o termíny, v nichž bude muset odevzdat příslušné dokumenty pro stavební povolení,“ prohlásil Kupka. Dalším pozitivem by podle něj mělo být efektivnější řízení podniku a hospodárnější využívání peněz. To, jak se podniku daří zvyšovat kvalitu dálniční a silniční sítě, chce ministerstvo každé tři roky vyhodnotit.
Podle šéfa ředitelství Radka Mátla umožní přeměna na státní podnik snadnější získávání a udržení vlastních odborníků na klíčových pozicích. Jedná se například o dopravní a hlavní inženýry, specialisty na kyberbezpečnost, právníky, správce staveb a další experty.
Šéf ŘSD: Příští rok se otevře rekordní počet kilometrů dálnic
V minulosti organizace podle Mátla o tyto odborníky často přicházela, protože je nemohla adekvátně zaplatit.
Kupka připomněl aktuální stav přípravy a výstavby dálnic a silnic v Česku. V současné době je podle něj rozestavěno 267 kilometrů silnic a dálnic, přičemž letos by mělo být zahájeno dalších 170 kilometrů. V letošním roce se má otevřít rekordních 118 kilometrů nových dálnic, zatímco loni to bylo jen zhruba patnáct kilometrů.