Článek
Stavba úseku probíhala od března 2017.
„Jedná se o čtvrtý vybudovaný úsek dálnice D3, který otevíráme během posledních dvou let. Dokončili jsme tak dálniční spojení mezi Českými Budějovicemi a Táborem, a to o půl roku dříve, než bylo původně v plánu,“ uvedl Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), s tím, že úsek vyšel na 1,6 miliardy korun.
Plynulá cesta z Budějovic až do Tábora je pro řidiče dobrou zprávou, obavy mají ale v některých přilehlých obcích z toho, že řidiči kamiónů budou jezdit po okresních silnicích, aby se vyhnuli nově zavedenému mýtu.
Dostavba D3 začne v roce 2024, tvrdí vláda. Zcela nereálné, reagují odpůrci
„Snažíme se vytlačit těžkou dopravu, a proto žádáme s Vitínem a Chotýčany Jihočeský kraj o zákaz průjezdu vozidel nad 12 tun. Máme obavy, že k nám začnou kamiony opět najíždět po zpoplatnění dálnice,“ konstatovala starostka Ševětína Romana Hajská (Ševětín pro všechny generace).
Mátl dále upozornil, že ŘSD v současné době staví obchvat Českých Budějovic, který by měl být hotový za dva roky. „V přípravě jsou i tři zbývající části směrem z Českých Budějovic ke státní hranici s Rakouskem. Na devítikilometrový úsek mezi Třebonínem a Kaplicí jsme připraveni v příštím roce zahájit soutěž na zhotovitele.“ ujistil Mátl s tím, že trasa z Českých Budějovic k rakouským hranicím by měla být hotová nejpozději na začátku roku 2025.
Komplikovaná je naopak situace s výstavbou D3 ve Středočeském kraji, která je ve fázi územního řízení. „Doufám a věřím, že se nám tam podaří zlomit odpor různých odpůrců této stavby a v příštích letech ji dokončíme,“ doplnil Mátl.
Stavba dálnice z Prahy k rakouským hranicím začala už v roce 1987 a v současné době je hotovo asi 70 kilometrů z plánovaných 170. Podle premiéra Andreje Babiše (ANO) by měla být celá dokončená za osm let.