Článek
"Zájem o rozvoz jídel se každý rok zvyšuje, letos máme vyšší tržby o zhruba 40 procent. Zájem cizinců, kteří se na poptávce podílí ze tří čtvrtin, je stabilní, roste ale počet českých zákazníků," uvedl Tomáš Rykl, jednatel firmy Eurobest delivery, která rozváží jídla z restaurací v Praze a Brně.
Rostoucí zájem o tyto služby lze pozorovat i v Ostravě. "V této lokalitě je o rozvoz jídla celkem slušný zájem. My tuto službu poskytujeme od letošního února, kdy po počátečním boomu zájem opadl, dnes se ale den ode dne zvyšuje," zmínil Zdeněk Kabát z ostravské restaurace Roxbery.
Jídlo z restaurací lze objednat telefonicky, SMS zprávou nebo přes internet. Provozní doba rozvážecích firem bývá nejčastěji od 10:00 do 23:00 hodin. Některé společnosti nad určitou cenu objednávky dovážejí pokrmy zdarma, jiné stanoví cenu za kilometr či zónu. Například za dovoz jídla v rámci Prahy 1 zaplatí zákazník 50 až 130 Kč.
Nejčastějšími zákazníky jsou cizinci
Vzhledem k vyšším cenám si jídlo domů objednávají z větší části cizinci a lidé s nadprůměrnými příjmy. "Naše služby nejvíce poptávají klienti z Ameriky, Velké Británie, Austrálie či Izraele. Mírné zastoupení mají i Francouzi, Italové a Arabové. Například Němci si u nás neobjednávají vůbec," vyjmenoval Rykl.
"Nejčastěji si jídlo domů objednávají naši pravidelní zákazníci, mezi které patří politici, obchodníci či různí umělci," uvedl majitel indické restaurace v Praze Taj Mahal Gabriel Zuri.
Mezi zákazníky je stále nejžádanější pizza, roste ale počet Čechů, kteří si objednávají sushi, pochoutky indické kuchyně či vegetariánská jídla.