Článek
Od změny značky si firma, jejíž mateřskou společností je německá Delivery Hero SE, slibuje sjednocení uživatelské zkušenosti napříč Evropou. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou má ČTK k dispozici. Na změny upozornily Hospodářské noviny (HN).
„Dáme jídlo má v České republice dlouhou historii, lidé tu značku znají a mají ji rádi. Čeká nás však období velkých změn, rebranding je tedy v tomto smyslu poměrně symbolická událost. Věříme, že novou značku budou mít naši zákazníci ještě raději,“ řekl ředitel Dáme jídlo Adam Kolesa. Do marketingové kampaně, která bude mít za úkol veřejnost se změnami seznámit, firma investuje desítky milionů korun, uvedl pro HN Kolesa.
Firma dále plánuje rozšířit rozvozové zóny ve větších městech a nabídku restaurací a obchodů. „Se změnou značky zákazníkům nabídneme i řadu dalších výhod, ať už se jedná o funkční záležitosti, jako je rychlejší doručení a předplatné foodora PRO, či slevové akce,“ řekl Kolesa. Naopak počet restaurací, které službu využívají jako reklamu, se podle něj sníží.
Rozvážkové firmy: Kurýři mají až 300 korun za hodinu
Firma také navýší počet kurýrů, ti by zároveň letos měli dostat přidáno. Peníze na to firma získá tak, že sníží své marže, řekl HN Kolesa. Kvůli změnám v odměňování letos například protestovali kurýři Wolt, loni Rohlík.cz.
Společnost Dáme jídlo založil v roce 2012 internetový podnikatel Tomáš Čupr, který stojí mimo jiné za on-line supermarketem Rohlík.cz či za slevovým portálem Slevomat. Od roku 2014 je firma součástí společnosti Delivery Hero, německé nadnárodní on-line služby rozvozu jídla. Podle poslední zveřejněné účetní uzávěrky ve Sbírce listin Dáme jídlo předloni skončilo ve ztrátě ve výši asi 14 milionů korun, tržby firmy dosáhly přibližně 1,3 miliardy korun.
Dáme jídlo spolupracuje s téměř 6000 partnerskými podniky a funguje ve 170 českých obcích. Uvádí, že během denní špičky dokáže za hodinu doručit více než 10 000 jídel a dalších položek.