Článek
„Práce vyšly na necelých 700 milionů, nabídková cena byla 680 milionů korun bez DPH, došlo k mírnému navýšení," řekl ředitel ŘSD Radek Mátl. Silnice se rozšířila z dvoupruhové na čtyřpruhovou ze směru z Prahy na Chomutov, předtím stavba nesplňovala plynulost ani bezpečnost provozu.
Na rozšíření úseku pracovaly Vodohospodářské stavby, Doprastav a Doprastav CZ. Akce byla spolufinancována více než půl miliardou korun z evropského fondu pro regionální rozvoj z operačního programu doprava.
Dokončení úseku požadovali opakovaně starostové obcí ležících podél trasy silnice s mnoha tragickými nehodami. Přímo u Panenského Týnce v březnu 2016 havaroval autobus se školáky, nehoda si vyžádala 47 zraněných, z toho 43 dětí.
Otevřel se nový úsek D35
"Naše jednotka dobrovolných hasičů vyjížděla k častým dopravním nehodám, často i k tragickým, takže doufám, že zkapacitnění to ulehčí," uvedl starosta Panenského Týnce Jiří Čížek.
Na dostavbu silnice se podle starosty čekalo asi 30 let. Stavba u Panenského Týnce v roce 2013 vypadla z priorit ministerstva. Jednu dobu nebylo jasné, zda se dálnice D7 postaví. Při hledání úspor a optimálních řešení dálničních úseků spadala D7 do kategorie dálnic, kde se mělo nejvíce spořit. Spekulovalo se také o tom, že by mohla být silnice tříproudová.
Stavba podle starosty obec hodně postihla. "Jsme domluveni se zhotovitelem, že obec dáme postupně potom do pořádku," dodal Čížek.
Práce budou pokračovat
Podle Mátla silnice I/7 v celém úseku mezi Slaným a Postoloprty kapacitně nedostačuje zejména kvůli vysokému nárůstu kamionové dopravy. Proto se v budoucnu kompletně přestaví v dálnici.
„U Loun již výstavba probíhá a hned začátkem příštího roku chceme začít stavět dálnici D7 i na obchvatu Chlumčan. V roce 2023 pak máme v plánu zahájit další tři úseky mezi Slaným a Panenským Týncem,“ uvedl Mátl.