Hlavní obsah

Rohlík, Košík, Tesco. Senioři objevili kouzlo e-shopů s jídlem

Právo, Martin Procházka

Počet lidí v důchodovém věku, kteří si přes aplikaci nebo webové stránky objednávají potraviny přímo domů, roste. Je to pro ně pohodlnější než objíždět jednotlivé supermarkety.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ilustrační foto

Článek

„Čeští senioři už nemají potíže s moderní technikou. Mnozí z nich mají na našich stránkách svůj účet a dokážou si u nás v pohodě objednat své oblíbené produkty,“ potvrdil Právu zakladatel služby Rohlik.cz Tomáš Čupr.

Počet nakupujících seniorů se podle něj za poslední rok zdvojnásobil. Zatímco loni touto dobou nakupovalo na jeho portále v průměru přes 700 lidí starších 65 let, letos to už bylo skoro 1800 seniorů. Přitom začátkem roku 2017 si pravidelně objednávalo potraviny přes internet jen zhruba 350 důchodců.

Starší lidé si nechávají potraviny vozit i na chatu

Nejčastěji k tomu využívají internet nebo si objednají nákup pomocí asistentky po telefonu. „Většinou se jedná o důchodce, kteří se nechtějí tahat s taškami z obchodů,“ uvedl Čupr.

Zvýšený zájem o rozvoz potravin registruje i Tesco. „Mohu potvrdit, že zájem seniorů o tuto službu roste. Často se jedná o lidi, kteří mají nějaké omezení, třeba pohybové, a nemohou přijít do obchodu nebo nemají v domě výtah a podobně. V řadě případů pak objednávku dělá za ně někdo jiný z rodiny – jejich dítě nebo vnoučata,“ řekl Právu mluvčí Tesco Stores ČR Václav Koukolíček.

Největší zájem přes léto

Podobně odpověděl i mediální zástupce Košík.cz František Brož. „Senioři nakupují stále častěji, segment zákazníků nad 65 let roste rychle, meziročně o více než polovinu. Již teď je jasné, že se bude brzy jednat o velmi silnou zákaznickou skupinu, i proto pro ně v budoucnu připravujeme samostatné aktivity,“ řekl Právu Brož.

Největší zájem o nákupy je podle něho přes letní sezónu, kdy firma doručuje na chaty a zahrádky v okolí velkých měst, a dále pak s přicházející zimou, zhoršeným počasím, chřipkovými epidemiemi a s pří pravou na Vánoce. „Především ve velkých městech se u seniorů e-shopy s potravinami staly vítanou variantou. Důvodem je servis, který zákazník v ceně nákupu dostane, tedy doručení těžkých věcí až domů,“ dodal.

Podle manažerky zákaznické péče Pavly Veselé z firmy Rohlik.cz si někteří starší lidé s asistentkami rádi pohovoří i déle. „Občas s nimi rozebírají například recepty na jídlo, nebo co plánují zrovna v ten den uvařit,“ popsala Veselá.

Jídlo na chatu

Obvykle si senioři objednávají během dopoledních hodin. Většinou se jedná o základní potraviny, a to především větší množství balených vod. Dále je zájem o dia produkty, mléčné potraviny či pečivo.

Během letních měsíců kurýři jezdili často také do chatových oblastí, registrovaní důchodci a držitelé ZTP mají totiž dopravu zdarma. Cena průměrného nákupu seniorů vychází kolem 550 korun.

V nákupech na e-shopu Košík.cz převládají především velkoobjemové a těžké položky, jako jsou balíky vod, mléka, balení mouky, sladkosti nebo krmivo pro zvířata. „Oblibě se také těší zahradní artikl,“ uzavřel Brož.

Anketa

Nakupujete jídlo v on-line obchodech?
Pravidelně
21,9 %
Výjimečně
9,9 %
Nikdy
68,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3205 čtenářů.

Výběr článků

Načítám