Článek
Zisk před úroky a zdaněním, který je důležitým ukazatelem úspěšnosti Volkswagenu, meziročně stoupl o 12,5 procenta na 22,5 miliardy eur (534,7 miliardy Kč).
Tento výsledek označil koncern jako robustní a uvedl, že k nárůstu zisku ve všech skupinách značek přispěl především lepší mix ve skupinách značek Premium a Sport, což jsou prémiové a luxusní vozy, a silnější pozice skupiny značek Volume.
„Skupina značek Volume i přes mírný pokles na 4,1 milionu dodávek v roce 2022 zaznamenala nárůst provozního zisku před započtením zvláštních položek na čtyři miliardy eur (95 miliard Kč),“ uvedl koncern. V roce 2021 činil tento zisk před zdaněním a úroky 3,5 miliardy eur (83,2 miliardy Kč).
Součástí skupiny Volume, tedy značek určených pro masový trh, jsou mimo jiné VW, Seat či Škoda. Provozní zisk automobilky Škoda Auto v loňském roce klesl o 42 procent na 628 milionů eur (téměř 15 miliard Kč), výsledky negativně ovlivnily dopady ruské invaze na Ukrajinu.