Článek
Investicí do Taxify chce automobilka posílit v této části byznysu, uvedla firma v prohlášení. Zástupce Daimleru rovněž usedne v představenstvu Taxify. Tržní hodnota estonské společnosti se díky investici přiblížila jedné miliardě dolarů (22,4 miliardy korun).
Automobilka už v podobných službách působí, je většinovým vlastníkem služby MyTaxi, která je velkým hráčem na trhu v Německu a konkuruje Uberu také v Británii, Irsku či Španělsku. Vlastní také menší firmy z tohoto oboru ve Francii a na Blízkém východě.
Taxify funguje celkem v 25 zemích, mimo jiné i v Česku. Jezdí pro něj kolem půl miliónu řidičů a má zhruba deset miliónů zákazníků, píše Reuters. Kalifornská společnost Uber zůstává nadále nejsilnějším hráčem v oboru s výjimkou Číny, kde dominuje domácí mobilní taxikářská platforma Didi Chuxing.
Problémové služby
Internetové platformy pro objednávání taxislužeb nabízejí možnost objednání a zaplacení cesty přes mobilní aplikaci. Zákazník přitom předem ví, kolik zaplatí. Řidiči, kteří pro službu jezdí, pak nepoužívají taxametry a nepotřebují licence. Za zprostředkování jízdy si aplikace strhává poplatek, zbytek jde řidiči.
Aplikace se těší velké oblibě zejména proto, že zamezuje nekalým praktikám předražování jízd v neznámých městech. Odporu naopak čelí u tradičních taxikářů, kterým vadí, že pro řidiče jezdící pod aplikací neplatí stejně přísné podmínky jako pro ně. Jednotlivé země včetně Česka proto legislativně řeší, jak podmínky narovnat a jak se k takzvané sdílené ekonomice postavit.
V několika městech a zemích Uber dokonce zakázali, například i na sousedním Slovensku. Firma se odvolala. Podobné problémy musí řešit i Taxify.