Článek
Kvůli zrušení stavebního povolení se však zatím na severojižní část obchvatu nedostanou auta jedoucí po dálnici D48 od Příbora. Generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl, ale věří, že brzy se dálnice D48 na obchvat napojí.
„Čekáme na rozhodnutí ministerstva dopravy, které posuzuje právní moc stavebního povolení. To rozhodnutí by mohlo být ještě v červenci. Máme dohodu se zhotovitelem, že do čtyř týdnů od nabytí právní moci stavebního povolení je schopen ten úsek dokončit tak, abychom 3. září mohli provoz v této části pustit plnohodnotně,“ nastínil.
Podle primátora Petra Korče (Naše Město FM) uleví první část obchvatu dopravě i obyvatelům zejména v ulicích Beskydská, Frýdlantská a na sídlišti Riviéra. „Ale to, na co čekáme, je spuštění obchvatu v celém profilu, protože v ČR je málo měst, které jsou zatíženy tranzitní, zejména kamionovou dopravou, tak jako Frýdek-Místek,“ poukázal.
Povolení pro obchvat Jaroměře platí. Ústavní soud zamítl stížnost pražského soudce
Mátl řekl, že na druhou část obchvatu snad budou moci řidiči ještě letos. „Druhá etapa má všechna platná povolení, stavba běží bez omezení, potýkáme se však se sesuvem a sanací svahu. Děláme ale všechny kroky, abychom ji mohli pustit do provozu na konci roku, přičemž v místě sesuvu a následné estakády by to bylo aspoň v polovičním, a na zbytku v plnohodnotném profilu,“ popsal.
Zároveň dodal, že za rok by měl být obchvat hotov kompletně. Zhruba ve stejnou dobu mají stavbaři dokončit i poslední úsek nedalekého obchvatu Třince mezi Třanovicemi a Nebory. I po něm by ale mohli řidiči jezdit už na konci letošního roku. Celý obchvat Frýdku-Místku je dlouhý přes osm kilometrů, náklady na jeho vybudování jsou přibližně čtyři miliardy korun.