Článek
„Zesílené okraje déle vydrží, takže maminka bude mít méně práce,” uvedl řetězec na kontroverzní etiketě.
Společnost, která se specializuje na prodej oděvů a potravin a která má po světě zhruba 1380 prodejen, podle kritiků projevila zpátečnické smýšlení. Vychází podle nich ze staromódního konceptu, že zašívat umějí pouze ženy.
@glosswitch example of sexism from @marksandspencer on pair of school trousers 'less work for Mum'. So thoughtful of them. pic.twitter.com/JPgJkl18y4
— Laura Thomas (@mslhthomas) 31. Oktober 2016
Matt O’Connor z organizace Fathers 4 Justice, jež hájí rovná práva otců, slova na etiketě označil za nepřijatelný projev sexismu. Podle něj měl řetězec použít spojení „mámy a tátové”, případně slovo „rodiče”.
O’Connor má ale výhrady i vůči názvu společnosti Mothercare („Mateřská péče”), která se specializuje na těhotenské výrobky a dětské zboží. „A kde je Fathercare?” zlobí se aktivista.
K bojovníkům za práva otců se přidala i feministická organizace Fawcett Society. „Upadáme do líných stereotypů jako do trepek. Máme rok 2017 a je čas uznat, že i otcové umějí zašívat,” uvedla zástupkyně organizace Sam Smethersová.