Článek
KFC začal veganské „kuřecí“ prodávat nejprve v jedné z restaurací v Atlantě, postupně by se mohlo rozšířit do běžné nabídky.
Rostlinné alternativy masa jsou v poslední době mezi zákazníky restaurací i supermarketů stále populárnější, uvádí CNN. Řetězec Burger King kupuje veganské karbanátky od konkurenčního dodavatele Impossible Foods.
KFC nabízí veganskou verzi „kuřecích“ nugetek a křidýlek bez kostí v balení po šesti a dvanácti kouscích. Například menší porce křidýlek vyjde na šest dolarů (140 korun). Podle webu USA Today je náhrada kuřecího od Beyond Meat vyrobená ze sojového a hráškového proteinu, rýžové mouky, mrkve, kvasnic, rostlinných olejů a koření.
Úspěch Beyond Meat
Na obalu nového produktu KFC tvrdí, že náhražka kuřete bude tak dobrá, že si lidé budou „olizovat prsty“ a prý skoro nepoznají, že není pravé.
Dohoda s KFC je dalším velkým úspěchem pro společnost Beyond Meat. Ta v květnu vstoupila na americkou burzu a hodnota jejích akcií od té doby vystoupala z 25 na 150 dolarů za kus.
Veganské náhražky masa řeší i Brusel. Zemědělský výbor EU prosazuje, aby se vegetariánské alternativy jmenovaly jinak než výrobky z masa. Jinak prý hrozí matení zákazníků. Burger by se tak mohl jmenovat třeba „kotouč“. Podobně by sojové mléko nemohlo být nazývané mléko. Kořeny této iniciativy lze vysledovat ve Francii, kde vlivná zemědělská sdružení chtějí bránit tradiční výrobky před nastupující konkurencí.