Hlavní obsah

Řetězec H&M se po více než deseti letech propadl do ztráty

Švédský textilní řetězec H&M (Hennes & Mauritz) se ve druhém čtvrtletí propadl do ztráty 6,5 miliardy švédských korun (16,6 miliardy korun). Ve stejném období loňského roku přitom vykázal zisk 5,9 miliardy švédských korun. Firma skončila ve ztrátě poprvé za více než deset let.

Foto: Profimedia.cz

Řetězec H&M se po více než deseti letech propadl do ztráty.

Článek

Na výsledky měla dopad pandemie nemoci covid-19, kvůli které firma musela uzavřít velkou část svých obchodů, uvedla firma v pátečním prohlášení.

Čisté tržby se za tři měsíce do konce května snížily o 50 procent na 28,7 miliardy švédských korun. Společnost uvedla, že v červnu jsou zatím prodeje meziročně o čtvrtinu nižší.

Obchodní řetězec H&M čelí kritice kvůli údajnému rasismu

Ekonomika

Firma ve druhém čtvrtletí musela dočasně zavřít 5000 obchodů v mnoha zemích, v polovině dubna bylo zavřených zhruba 80 procent jejích obchodů. Tržby přes internet ale o 36 procent vzrostly.

Společnost H byla založena v roce 1947 a je druhým největším módním řetězcem na světě po španělské firmě Inditex.

Kromě hlavní značky H vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, H HOME, ARKET a Afound. Působí ve více než 70 zemích světa včetně České republiky.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám