Hlavní obsah

Řetězec Ahold byl v ČR loni ztrátový

Provozní zisk nizozemského maloobchodního řetězce Ahold v loňském roce stoupl o osm procent na 1,3 miliardy eur (přes 33 miliard Kč). Celkové tržby nadnárodní společnosti loni stouply o 8,9 procenta na 27,9 miliardy eur. V České republice a na Slovensku ale byla firma ve ztrátě 76 miliónů eur, tedy asi dvě miliardy korun.

Článek

Za ztrátu mohou podle mluvčího společnosti Luboše Kytýra velké investicemi do nových prodejen a přeměna obřích hypermarketů Hypernova na menší prodejny. "Součástí provedených investic byla změna značky Hypernova na Albert, rekonstrukce interiéru supermarketů a hypermarketů, intenzivní cenové kampaně pro zákazníky a v neposlední řadě také zmenšení prodejní plochy největších hypermarketů a uzavření 23 neziskových prodejen," řekl Kytýr.

Ahold má v Česku 280 supermarketů a hypermarketů Albert. Na Slovensku má 22 hypermarketů Hypernova a čtyři supermarkety Albert.

Firma odhadla, že změna Hypernov na hypermarkety Albert přišla na 260 miliónů korun. Další restrukturalizace a rušení 23 neziskových prodejen přišlo na 620 miliónů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám