Článek
Renault není v krizi, zůstává však oslabený, řekl Ghosn. "Renault v této chvíli nepotřebuje restrukturalizaci. To, co potřebuje, je růst, nové produkty a dobrou pověst značky," uvedl. Úspěch strategického plánu je podle Ghosna zásadně důležitý, pokud se má firma vyhnout drastičtější restrukturalizaci, tedy rušení provozů a propouštění.
Provozní zisk loni klesl na 1,32 miliardy eur z předloňských 2,12 miliardy a tržby Renaultu se zvýšily o 1,9 procenta na 41,3 miliardy eur.
Renault podobně jako jiní evropští výrobci zápasí na evropském trhu s cenovou konkurencí, vysokými cenami surovin a s náklady na vyhovění novým bezpečnostním a emisním normám Evropské unie. Automobilky General Motors, Ford a Volkswagen oznámily, že budou propouštět a zavírat své závody v USA [celá zpráva].
Renault chce vyrábět luxusní vozy
Růst by měl Renault obnovit rozšířením modelové řady a zvýšením prodeje. K tomu má dopomoci každoroční uvedení osmi nových modelů na trh. Firma tak chce do roku 2009 přijít s celkem 26 modely.
Mezi novými modely má být od příštího roku nový Renault Laguna, který bude patřit do luxusního segmentu trhu. Renault chce také zahájit výrobu sportovně-rekreačních vozů typu SUV.
Renault je příliš závislý na domácím trhu a jeho osud je těsně spojen s úspěchem vozu Mégane. Ten se poprvé objevil na trhu v roce 1995 a je stále nejprodávanějším vozem v Evropě. Ghosn nyní chce, aby se počet ročně prodaných vozů zvýšil do roku 2009 o 800 000 z loňské úrovně 2,5 miliónu. Z tohoto přírůstku však má být jen 250 000 vozů prodáno v Evropě.