Článek
Kvůli protipandemickým uzávěrám podnik méně vyráběl, což ovlivnilo také japonského partnera Nissan. Renault snižuje stavy a omezuje nabídku aut, což mu umožňuje snižovat výdaje i v oblastech, jako je výzkum a vývoj.
S poklesem prodeje se francouzská automobilka potýkala už před pandemií více než někteří její konkurenti. Po letech globální expanze se nyní soustředí na ziskové trhy.
„Rok 2021 bude těžký, protože zdravotní krize obnáší mnoho neznámých, a též kvůli nedostatku dodávek elektronických součástek,” uvedl šéf podniku Luca de Meo.
Automobilkám se celosvětově nedostává čipů. Podle Renaultu tento problém vyvrcholí ve druhém čtvrtletí a produkci automobilky může snížit asi o 100 tisíc aut.
Toyota v Evropě prodala méně aut, podíl na trhu ale zvýšila
Nedostatek čipů již donutil snížit výrobu automobilky Ford, Toyota, Fiat Chrysler a Nissan. Také Volkswagen varoval, že problémy s dodávkami čipů mohou mít tento měsíc negativní dopad na výrobu v některých jeho továrnách.
Výrobci čipů upřednostňují producenty spotřební elektroniky před automobilkami zejména proto, že jejich objednávky jsou větší než objednávky od automobilek.
Výroba aut je také podnikáním s nižší marží, takže automobilky nejsou tak snadno ochotny přistoupit na vyšší ceny čipů, protože by to mohlo negativně ovlivnit jejich ziskovost.