Článek
Tržby stouply o 11,4 procenta na 46,4 miliardy eur (1,1 bilionu Kč), především díky vyšším prodejním cenám. Provozní marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, se zdvojnásobila na 5,6 procenta díky strategii zaměřené na uvádění nových vozů na trh, elektromobily a menšímu počtu slev. Letos chce Renault dosáhnout provozní marže nejméně šest procent.
Bez zahrnutí prodeje své bývalé ruské divize AvtoVAZ se čistý zisk loni zvýšil na 1,6 miliardy eur z 549 milionů eur předloni. Společnost se v roce 2021 vrátila do zisku po dvou letech ztrát. Renault loni prodal většinový podíl v ruské automobilce státu, zřejmě za jeden rubl, ale s šestiletou opcí na jeho odkup, uvedla agentura Reuters.
Renault navrhl za loňský rok vyplatit dividendu 0,25 eura na akcii, ještě ji ale na valné hromadě 11. května musejí schválit akcionáři. Naposledy společnost vyplatila dividendu v roce 2019, tehdy více než tři eura na akcii.
Nissan a Renault investují v Indii přes 13 miliard do výroby šesti nových modelů
Renault nyní reorganizuje svou 24letou alianci s japonským Nissanem. Podle dohody oznámené tento měsíc Renault sníží svůj podíl v Nissanu na 15 procent ze současných 43 procent. Dohoda rovněž předpokládá, že Nissan koupí až 15procentní podíl ve firmě Ampere, která vyrábí elektromobily Renault.
Dohoda přišla po měsících napjatých jednání. Vztahy mezi partnery byly napjaté od zatčení architekta této aliance a jejího bývalého ředitele Carlose Ghosna v roce 2018 kvůli finančnímu skandálu.