Hlavní obsah

Remoska se přesunula do Kopřivnice a vyrábí i nádobí

Století přeskočila při přestěhování z původních prostor ve Frenštátě pod Radhoštěm do nového závodu v Kopřivnici společnost Remoska, vyrábějící nejen stejnojmenné elektrické pečicí mísy, ale i nádobí.

Foto: Pavel Karban, Právo

Nový závod Remosky je digitalizovaný, ale i tak je pro určité operace potřeba lidských rukou

Článek

„Z manufakturní výroby jsme přešli do digitálně řízené fabriky. Přeskočili jsme automatizaci, robotizaci a skočili jsme rovnou do digitalizace,“ vysvětlil výkonný ředitel Petr Vaněček, jehož cílem je změnit Remosku z jednoproduktové značky ve značku, která vybaví kuchyně kvalitními spotřebiči.

Remosky se začaly vyrábět v roce 1957 v Kostelci nad Černými lesy. Po roce 1989 ale jejich prodej prudce klesal. Obnova značky přišla v roce 1994, kdy se výroba přestěhovala do Frenštátu. Před pár lety ale začaly být tamní prostory firmě malé.

Odkoupila proto pozemek v kopřivnické průmyslové zóně, vybudovala na něm závod, do něhož se koncem března zcela přestěhovala.

Remoska expanduje díky crowdfundingu

Komerční články

„Teď jsme ve zkušebním provozu, který by měl skončit v listopadu úspěšnou kolaudací,“ vysvětlil výkonný ředitel.

Remoska vyrábí tři modely pečicích mís. „Rozšířili jsme základní řadu Prima, která jen peče, o řady Dua, která peče i vaří, a Tria, která peče, vaří i dusí pod mírným tlakem páry,“ popsal Vaněček s tím, že k modelům Dua a Tria vyrábějí ze stejného materiálu i nádobí.

Budou i školit

„Celkově děláme asi třináct variant a devatenáct tvarů nerezového a hliníkového nádobí,“ poukázal. K tomu firma rozšířila portfolio o drobné kuchyňské elektrospotřebiče jako horkovzdušné fritézy, kontaktní grily, multicookery nebo rýžovary. I tak ale většinu výroby obstarají remosky.

Aktuálně Remoska při jednosměnném provozu zaměstnává 45 lidí. Vaněček předpokládá, že do budoucna, při čtyřech směnách, dají práci stovce lidí.

„Ve Frenštátě jsme vyrobili maximálně sedm tisíc remosek měsíčně, tady udělá stejný počet jedna směna za týden,“ sdělil.

„Díky tomu, že remoska je v podstatě hrnec, tak jsme nyní schopni vyrábět jakékoliv hrnce a pánve z hliníku, případně z nerezu. A to pod vlastní značkou i pod značkou jiných odběratelů,“ dodal.

Součástí závodu je kulinářské centrum, které je školicím střediskem a také pořádá kurzy vaření pro veřejnost. A příští rok firma vybuduje výzkumné a vývojové centrum, jež bude pracovat na vývoji produktů pod sloganem „Jednoduše geniální“.

Remoska patří několika fyzickým osobám, většinovým vlastníkem je Zdenek Sartoris. Loňský obrat firmy činil 140 milionů korun. Přibližně 40 procent výroby jde na export, hlavně do Velké Británie, v menší míře na Slovensko, do Německa, Austrálie či JAR.

Remosky a pekáče nové generace

Tipy a trendy
Související témata:

Výběr článků

Načítám