Hlavní obsah

Reklamy mobilních operátorů mohou klamat zákazníky

PRAHA

Telefónica O2 a T-Mobile ve svých reklamách lákají na na víkendové volání zdarma, ale podle Sdružení obrany spotřebitelů tím klamou zákazníky, protože firmy ve spotech neuvádějí, že nabídka platí až po využití volných minut či vyčerpání tarifního kreditu. Sdružení se proto obrátilo na Radu pro reklamu, aby posoudila, zda nejde o klamavou reklamu. Oba operátoři obvinění odmítají.

Článek

"Obracejí se na nás spotřebitelé, kteří se cítí být reklamou O2 oklamáni, či dokonce poškozeni. Telefonují o víkendech a až následně z vyúčtování zjistí, že nevolali zdarma, ale protelefonovali nemalé peníze," uvedla mluvčí sdružení Ivana Picková. Podle ní je v reklamě určitá míra přehánění a nadsázky přípustná, ale odkaz na internetové stránky v reklamě nezbavuje společnost odpovědnosti za poskytnutí korektní informace.

Operátoři O2 i T-Mobile považují tvrzení o klamavé reklamě za nepravdivé. "O podmínkách získání a čerpání volných minut informujeme jak v reklamě, tak v tiskových zprávách a vždy odkazujeme na úplný zdroj informací, tedy www.t-mobile.cz," uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová s tím, že sama reklama vzhledem ke svému formátu i účelu nemůže obsahovat kompletní informace o produktu či službě.

Podle mluvčího O2 Martina Žabky má zákazník vždy možnost být řádně seznámen s celou nabídkou, s podmínkami služby jsou zákazníci vždy seznámeni při její aktivaci a všechny reklamní kampaně O2 jsou v souladu se zákonem.

K tomu, aby šlo o klamavou reklamu, nemusí společnost podle SOS uvést vysloveně nepravdivé informace. Stačí, když je opomenuta podmínka, která může podstatným způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele.

Výběr článků

Načítám