Článek
Pro držitele ukrajinských pasů bude jízdenka z Prahy do Lvova stát 229 korun, do Kyjeva 639 korun. RegioJet zavedením spojení reaguje na vysokou poptávku ukrajinských rodin, které se chtějí vrátit za příbuznými a přáteli, uvedla v tiskové zprávě manažerka zahraničních projektů Tereza Ptáčková. Mnoho Ukrajinců se vrací i přesto, že Rusové na jejich zemi stále útočí.
Dosud lidé jezdili hlavně autobusy a platili 1000 až 1200 korun za jízdenku do Lvova. Autobus ovšem trávil v koloně na hranicích pět až osm hodin. Vlaky Českých drah na Ukrajinu ani před válkou nejezdily.
Cestující RegioJetu budou muset v Přemyšli přestoupit do ukrajinské soupravy, protože na Ukrajině jezdí vlaky na jiném rozchodu. Vlak jede z Prahy přes Bohumín, Katovice a Krakov do Přemyšle a pokračuje přes Lvov do Kyjeva.
Jančura: Dopravci mají zdražit, ne chodit s nataženou dlaní
První humanitární vlak vyjel 1. března, ani ne týden od zahájení ruské agrese a na území Česka a Polska bylo a je jízdné stále zdarma. Dopravce převezl za tu dobu 30 000 Ukrajinců a ve spolupráci s neziskovou organizací Člověk v tísni přes 5000 tun humanitární pomoci.
Vlak bude jezdit denně a bude složen z lůžkových vozů, v ceně jízdenky bude i teplá večeře. Z Prahy bude vyjíždět po 20:00. Hraniční kontrola se má uskutečnit výhledově ve vlaku, nemělo by tak docházet ke zdržení. Do Kyjeva má vlak přijet druhý den ve 22:34, přičemž v Přemyšli je dvouhodinový čas na přestup. Z Kyjeva bude vlak vyjíždět v 8:30, do Prahy má přijet v 8:55 druhého dne.
"Věříme, že tato spolupráce s Ukrajinskými železnicemi přinese cestujícím pohodlné pravidelné spojení, a pomůže tak obyvatelům Ukrajiny v lepším kontaktu s rodinou a přáteli, pomůže s návratem domů nebo naopak dojížděním za prací," uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.