Článek
„Začíná startovací fáze projektu s třemi spoji v každém směru. Další rozšíření nabídky spojů pak nastane v průběhu října,“ informoval Ondrůj s tím, že trasu z Ostravy do Prahy zdolají vlaky za 3,5 hodiny. Do konce roku by mělo po železnicích brázdit devět spojů v každém směru.
Cestující si mohou kupovat jízdenky jednak on-line na stránkách www.regiojet.cz, nebo na kterémkoli prodejním místě Student Agency v České republice. Nákup jízdenek je možný také v pobočce RegioJet na pražském hlavním nádraží. V dohledné době se síť poboček otevře v dalších městech.
S kreditovou jízdenkou levněji
V kombinaci s bezplatnou kreditovou jízdenkou se půjde na trase Ostrava – Praha svézt již za 230 korun, z Olomouce do Prahy bude stát jízdenka 190 korun.
„S otevřenou jízdenkou si pak může zákazník pořídit jízdenku na trasu Ostrava – Praha za 295 korun a z Olomouce do Prahy za 220 korun. Slevu ze základního jízdného 25 procent dostanou při nákupu na pobočce držitelé In-karet/RailPlus, stejně jako dalších slevových karet RailPlus,“ doplnil Ondrůj.
Cena základního jízdného koupeného buď ve vlaku, nebo na nádraží se vyšplhá u RegioJetu na 420 korun. Konkurenční České dráhy nabízejí pro spoje na trati Praha – Ostrava základní jízdné 438 korun, s In-kartou 25 prodávají jízdenku za 329 korun a s dražší In-kartou 50 za 219 korun. Za vydání slevové In-karty se přitom platí, jak připomněla ČTK.
Zdarma nápoje či tisk
Soupravy budou řazeny jako pětivozové s celkovým počtem míst zhruba 240, v jednotřídovém provedení. Počet míst v jednom voze činí 48. V každém voze bude přítomen člen palubního personálu. Vozy mají jak velkoprostorové, tak oddílové uspořádání, konkrétně kupé po čtyřech a šesti místech.
Každý cestující má podle Ondrůje zdarma nárok během cesty například na připojení k internetu prostřednictvím wi-fi, na teplé a studené nápoje či denní tisk.