Článek
„RegioJet opakovaně žádal ministerstvo dopravy, aby rozhodlo nejpozději do 15. září. Opakovaně upozorňoval na to, že po tomto termínu musí začít s kroky, které vyžaduje zákon v souvislosti s ukončením provozu, a nebude už možné garantovat další zajištění provozu,“ napsal dopravce v tiskové zprávě.
Denník N připomněl, že za normálních okolností by zaměstnance převzal nový dopravce, ale toho ještě slovenské ministerstvo dopravy neurčilo. RegioJet se podle zákona musel začít připravovat na ukončení provozu.
„Abychom dodrželi zákonné lhůty, museli jsme učinit kroky spojené s ukončováním provozu ke dni skončení smlouvy 12. prosince 2020. Týká se to především příprav na hromadné propouštění zaměstnanců,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Češi se Chorvatska nebojí. RegioJet hlásí plné vlaky i na září
Slovenský ministr dopravy Andrej Doležal sliboval, že nového dopravce na zmíněné trati oznámí nejpozději do 15. září. To se nestalo.
RegioJet má zájem pokračovat v provozu linky z Bratislavy do Komárna, ale Doležal označil jeho podmínky za neakceptovatelné a chce najít jiného dopravce.
„Buď od příštího roku podepíšeme desetiletou smlouvu, nebo nám tam dá staré vagony bez klimatizace. To je neakceptovatelné,“ řekl Doležal k návrhům RegioJetu.
Proto ministr oslovil například České dráhy či rakouské spolkové dráhy ÖBB. Nakonec Doležal v pondělí uvedl, že dopravu na této trati zabezpečí rakouský národní dopravce ÖBB a Železniční společnost Slovensko.
RegioJet zabezpečuje provoz na trati Bratislava–Komárno od roku 2011.