Článek
Nový spoj mezi Prahou a Bratislavou vyjíždí z Prahy odpoledne v 17:15, ze slovenského hlavního města jezdí ráno v 6:21. Celkem tak RegioJet má mezi Prahou a Brnem deset párů spojů denně, přičemž jejich cílová či výchozí stanice je buď Bratislava, nebo Vídeň či Budapešť, v jednom případě Žilina.
Dopravce nyní zahájil předprodej vlakových jízdenek až do března příštího roku.
Nabídka železničního spojení mezi Brnem a Prahou tak dále narostla a přes den je možné téměř stále využívat půlhodinový interval, protože České dráhy provozují své spoje v hodinovém intervalu a RegioJet až na výjimky taktéž.
České dráhy plánují mezi Prahou a Brnem denně 19 dálkových spojů, které končí či začínají převážně v Budapešti či Grazu, a jezdí tedy přes Bratislavu, respektive přes Vídeň.
České dráhy zdraží jízdenky téměř o 10 procent
Již v červenci RegioJet zvýšil počet spojů mezi Prahou a Košicemi ze dvou na tři a toto posílení ponechává i pro nový jízdní řád, přičemž jeden spoj je noční. České dráhy v dané relaci provozují dva spoje, jeden z nich je noční.
Dopravce má také zažádáno o povolení přístupu na polskou železniční síť, aby mohl provozovat spoje mezi Německem a polsko-ukrajinskou hranicí, protože Přemyšl funguje jako přestupní uzel pro dopravu dále na Ukrajinu a dnes sem přijíždějí vlaky z Prahy.
V případě linky Praha–Berlín dopravce hledá se správci železniční infrastruktury konkrétní trasy. „Na lince očekáváme poskytování stejných služeb, jaké máme ve vlacích nyní. Spuštění je v plánu během roku 2024,“ řekl finanční ředitel RegioJet Petr Kohoutek. Na trase z Prahy do Berlína nyní jezdí vlaky Českých drah ve spolupráci s Deutsche Bahn.
Žluté vlaky a autobusy podnikatele Radima Jančury loni přepravily deset milionů lidí, což po letech pandemie covidu znamenalo návrat k poptávce na úrovni roku 2019.