Hlavní obsah

RegioJet nezvládá palubní servis, slibuje nápravu

Právo, Adam Kahánek

Dopady koronaviru pociťují služby různého druhu. Restaurace musely zdražit, hotelům stále chybí zahraniční klientela a nemalé problémy řeší i na železnici. Kritika se v posledních měsících valí na soukromého dopravce RegioJet kvůli omezenému palubnímu servisu.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto.

Článek

Poptávka po cestování vlakem se po uvolnění koronavirových restrikcí rychle vrátila na dobu před pandemií. To je třeba pro RegioJet dvousečnou zbraní. Na jedné straně se může těšit ze zvýšených tržeb – v červenci přepravil rekordních 608 tisíc pasažérů, což je o deset procent více než v roce 2019. Na straně druhé ale nezvládá poskytovat stejný servis jako v minulosti. A lidé to dávají najevo.

„Zkušenost s RegioJetem z poslední doby je tak tristní, že raději jezdím ČD. Nikdy bych neřekl, že to řeknu,“ napsal jeden ze zákazníků na Twitteru. „Pokaždé jsem znovu a znovu zklamaný službami RegioJetu. Nepořádek na místě, hluk ve voze, obsluha 40 minut nereaguje na objednávku. Fakt ostudné,“ přidal se jiný uživatel na stejné sociální síti.

Kytara, zpěv i pasové kontroly ve čtyři ráno. Do Chorvatska dorazil z Česka první letošní vlak

Cestování

Podle mluvčího společnosti Aleše Ondrůje je příčinou zvýšené nespokojenosti nedostatek personálu. Ten byl totiž kvůli epidemii, jež značně omezila provoz vlaků, osekán.

„RegioJet aktuálně přijímá až stovku nových členů palubního personálu. S ohledem na určitý čas, který nábor vyžaduje, jejich počet přes veškerou snahu bohužel ještě není úplný.

Problémy s klimatizací

Podobně jako jiné firmy, jejichž provoz byl během covidu omezen, se ale rychle snažíme o normalizaci našeho fungování,“ vysvětlil Právu Ondrůj s tím, že dopravce nabírá o 20 procent palubního personálu více, než byla kapacita před vypuknutím epidemie.

Nespokojení lidé často poukazují na díru v objednávkovém systému. Zatímco cestující v nižších třídách Low-cost a Standard si mohou občerstvení objednat on-line přes aplikaci, ti ve vyšší třídě Relax a Business čekají, než je stevard obslouží osobně.

RegioJet posiluje vnitrostátní spoje, Flixbus zatím vyčkává

Ekonomika

Mezitím už je ovšem nabídka omezena. „Systém ‚čím víc platíš, tím déle čekáš‘ mi přijde poněkud zvláštní. Když se na nás konečně dostane řada, je půlka věcí vyprodaná,“ postěžoval si na Twitteru už na začátku prázdnin jeden z uživatelů.

Ondrůj ujistil, že v takovém případě je zákazník vykompenzován. „Pokud by servis nemohl být poskytnut ve třídách Business a Relax, kompenzujeme cestujícím automaticky část jízdného,“ sdělil.

Kromě objednávek lidé kritizují také zařízení ve žlutých vlacích, například klimatizaci. Problém je přitom dvojího druhu. Buď klimatizace nefunguje, nebo naopak moc chladí. S tím se Právu svěřila pravidelná cestující na trase Praha–Ostrava.

„Jezdím docela často a nebylo to poprvé, co tam byla strašná zima. V létě pochopitelně nosím sandály a nohy jsem měla úplně zmrzlé. Někdy prý aspoň poskytnou deky,“ postěžovala si.

Podle Ondrůje by ztlumení nebo vypnutí klimatizace neměl být problém. „Personál by to na požádání v případě, že je ve voze příliš chladno, měl udělat. Pokud nefunguje klimatizace, kompenzujeme cestujícím automaticky jízdné, a to až do výše 100 procent,“ odpověděl.

Nehoda nákladních vlaků v Chorvatsku komplikuje spoje RegioJetu. Úsek je neprůjezdný

Zahraniční

Kompenzace musel RegioJet v létě zákazníkům vyplácet několikrát i kvůli zpoždění na svých spojích do Chorvatska. Ne vždy to ale jde na jeho vrub. Například před dvěma týdny to bylo vinou srážky dvou chorvatských vlaků u Koprivnice.

Související témata:

Výběr článků

Načítám