Článek
„Občan má právo vybrat si svého dopravce. Mělo by být jedno, zda je dopravce slovenský nebo český. Důležité je, jaké služby poskytuje a zda je to výhodné pro občany a stát,“ argumentoval Jančura na středeční tiskové konferenci v Bratislavě.
RegioJet chtěl zpustit novou linku 3. listopadu a podle Jančury mu neudělením licence vzniká škoda ve výši 4 tisíc eur (110 tisíc Kč) denně.
RegioJet chtěl konkurovat zavedeným slovenským dopravcům nižšími cenami, ale zatím nepochodil. Jančura uvedl, že do billboardové kampaně investoval 100 tisíc eur (2,7 miliónu Kč). Zároveň připustil, že žádné konkrétní důkazy o korupci ve zmíněných krajích nemá.
Primátor Nitry Jozef Dvonč chce v reakci na kampaň podat trestní oznámení pro pomluvu. Dvonč odůvodnil své zamítavé stanovisko k nové autobusové lince tím, že by se neúnosně zhustila doprava ve městě a tamní autobusové nádraží se bude rekonstruovat, což sníží jeho kapacitu.
Rozhodne Kotleba
RegioJet podal novou žádost o licenci v Banskobystrickém kraji, kterému šéfuje kontroverzní Marian Kotleba. Banskobystrický kraj by měl o licenci rozhodnout do 14. ledna.
„Pokud Banskobystrický kraj licenci vydá, jsme připraveni linku spustit prvního února,“ uvedl Jančura. Dopravce má pro zmíněnou linku připravených osm nových autobusů. V případě zamítnutí licence chce RegioJet provozovat na stejné trase přepravu pro uzavřenou skupinu lidí. Tento druh dopravy využívají například podniky při přepravě svých zaměstnanců.
RegioJet v současnosti provozuje na Slovensku vlakové linky mezi Bratislavou a Komárnem i Bratislavou a Košicemi.