Článek
Cestujících bylo ve vlacích a autobusech proti loňsku o 30 procent více, celkem 7,7 milionu. „Velký zájem lidí o cestování po covidu a značný nárůst nákladů pro domácnosti vrátil veřejnou dopravu do popředí zájmu a přivedl cestující zpět do vlaků a autobusů,“ uvedl finanční ředitel holdingu Student Agency Petr Kohoutek, jehož je RegioJet součástí.
„Výsledky za první tři čtvrtletí napovídají, že letos dosáhneme kladného hospodářského výsledku, a to i přes značný tlak na zvýšení nákladů na personál nebo elektrickou energii. Velice pečlivě vývoj nákladů vyhodnocujeme, abychom se udrželi v kladných číslech,“ dodal.
Pozitivní vliv linky do Chorvatska
Na zájmu cestujících i dobrých hospodářských výsledcích se podílely především vlakové spoje mezi Prahou, Brnem, Vídní a Budapeští, kde se počet cestujících zvýšil dvojnásobně. Pozitivní vliv na výsledky má také linka do Chorvatska, kterou firma provozuje od roku 2020 každoročně od června do září.
Jančura: Dopravci mají zdražit, ne chodit s nataženou dlaní
Letos v březnu začal jezdit také vlak z Prahy do Přemyšle na polsko-ukrajinské hranice. Původně jezdil jako humanitární, od června funguje na komerční bázi a RegioJet ve spolupráci s ukrajinskými železnicemi zajišťuje spojení z Česka na Ukrajinu. Jízdenka z Prahy do Lvova je levnější než autobusová.
Letos se podařilo po covidu také zlepšit další důležitý ekonomický ukazatel, a to obsazenost, která se v komerčních spojích dostala v průměru nad 80 procent.
Firma patřící Radimu Jančurovi provozuje na komerční bázi vlakové a autobusové spoje vnitrostátní i mezinárodní a na objednávku státu či krajů provozuje vnitrostátní rychlíky a osobní vlaky.