Článek
Loni tak pokračoval rychlý růst počtu cestujících po skončení covidové pandemie. Dopravce zavedl od března k dosavadním spojům také nové spojení do ukrajinského Čopu, které vzniklo prodloužením linky Praha-Košice.
Kromě Česka, Slovenska a Ukrajiny vlaky jezdí do Rakouska, Maďarska a Polska. Loni chtěl dopravce začít jezdit i z Prahy do Berlína, ale správce infrastruktury na německém území neposkytl požadovanou a adekvátní kapacitu dráhy.
„Hlavním motorem loňského růstu byla vlaková doprava, především IC spoje, které zaznamenaly výrazný nárůst díky silnému zájmu o mezinárodní trasy,“ uvedla Janoušek Kostřicová.
Jedná se o komerční spoje z Prahy přes Ostravsko na Slovensko a z Prahy přes Brno do Vídně, Budapešti a Bratislavy. Společnost Radima Jančury provozuje i spoje na objednávku ministerstva dopravy a krajů a usiluje o získávání dalších v otevřených soutěžích.
České dráhy loni přepravily 168,5 milionu cestujících, meziroční růst činil 2,5 procenta. Leo Express a Arriva výsledky zatím nezveřejnily.