Článek
Firma ve své inzerci tvrdila, že boty EasyTone jsou navrženy tak, aby fungovaly podobně jako míč na sezení, tedy aby nutily majitele k lepšímu držení rovnováhy, čímž má docházet k většímu namáhání a posilování určitých svalů a partií. Podle inzerátů se při nošení bot EasyTone namáhají podkolení šlachy a lýtka o 11 procent více, a tím má docházet už při pouhé chůzi k příznivému tvarování zadku o 28 procent efektivněji než s běžnou obuví.
FTC to odmítla jako vědecky nepodložený nesmysl.
„Komise chce, aby inzerenti pochopili, že musí nést jistou zodpovědnost a zaručit, že jejich propagace sportovního oblečení musí mít nějaký vědecký základ,“ řekl David Vladeck, šéf odboru ochrany zákazníků při FTC.
Zákaznice, které chtějí zpět své peníze, se jich mohou domáhat buď prostřednictvím FTC nebo se přihlásit přímo u Reeboku prostřednictvím formuláře na webu.
Firma sice tvrdí, že její boty skutečně fungují tak, jak je popsáno v reklamě, pokutu nicméně uhradila. A zřejmě ji to nijak nezruinuje. Tržby za boty EasyTone v loňském roce dosáhly jedné miliardy dolarů.