Článek
Šéf Ryanairu Michael O'Leary tímto rázným způsobem vyřešil svůj spor s odborovou organizací Vida.
O'Leary dal odborářům ultimátům, aby do konce týdne odsouhlasili novou kolektivní smlouvu pro 300 zaměstnanců, jinak aerolinky končí. Její součástí bylo výrazné snížení mzdových tarifů. Odbory na návrh nepřistoupily, O'Leary proto v pátek potvrdil konec aerolinek k 29. květnu.
Ryanair koupí aerolinky Nikiho Laudy
Podle odborů Vida Ryanair trval na snížení měsíčního nástupního platu pro stevardy na 848 eur (23 tisíc Kč) čistého, což je méně než sociální dávky vázané na minimální zdroje, které ve Vídni dosahují 917 eur, a také výrazně pod hranicí chudoby, jež je v Rakousku stanovena na 1259 eur měsíčně.
O'Leary již několik týdnů hovořil o tom, že by spoje Laudy z vídeňského letiště mohly převzít stroje Ryanairu Boeing 737.
Kromě vídeňského letiště Lauda funguje ještě na letištích v Palma de Mallorca, Stuttgartu a v Zadaru. Těchto základen se zřejmě konec na vídeňském letišti nedotkne.
Aerolinky vznikly v roce 2004 původně pod názvem Amira Air. V roce 2016 firmu převzal bývalý pilot formule 1 a podnikatel v oblasti letecké přepravy Niki Lauda. Ten aerolinky přejmenoval na Laudamotion.
Ryanair do společnosti poprvé vlastnicky vstoupil v roce 2016, jeho podíl postupně stoupl na 100 procent. V prosinci 2019 se název zkrátil na Lauda.