Hlavní obsah

Raiffeisenbank nepřípustně získávala údaje od klientů

PRAHA

Raiffeisenbank podle Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) nepřípustně získávala a zpracovávala údaje o možných klientech a neměla ochranu zpracovávaných osobních údajů o svých klientech v souladu se zákonem o ochraně těchto dat. Banka sice nedostane od úřadu pokutu, musí ale provést rozsáhlá nápravná opatření.

Článek

"Některá opatření mohou být mnohonásobně nákladnější než jakákoliv pokuta," uvedl předseda ÚOOÚ Igor Němec.

"Úřad s námi konzultoval způsob uchovávání dat o klientech žádajících o náš spotřebitelský úvěr. My jsme veškerá navržená nápravná opatření akceptovali s tím, že je zavedeme nejpozději do konce letošního roku," reagoval mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň.

"V tomto případě se jednalo o to, že pracovníci banky telefonovali svým potenciálním zákazníkům a zjišťovali od nich některé informace," uvedl Němec. Personální údaje těchto lidí pak byly zařazovány do informační databáze v rámci bank. "To je nepřípustné v rámci zákona o ochraně osobních údajů," dodal Němec. Případ by měl být podle něj varování pro ostatní peněžní ústavy, pokud by chtěly koketovat s podobnou myšlenkou.

V podezření je i další firma

Němec také uvedl, že experti na ochranu soukromí odmítli praxi konsorcia Swift, která do USA poskytuje informace o bankovních operacích evropských peněžních ústavů. Přes tuto společnost se uskutečňuje podstatná část mezinárodních plateb a existuje podezření, že čísla jsou předávána i CIA.

"Protože společnost Swift, která od evropských bank údaje dostává legálně, sídlí v Belgii, věc by měli řešit tamní ochránci soukromí podle belgického práva," uvedl Němec. Jeho úřad jim postoupí případné stížnosti i od českých občanů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám