Článek
Rychlost, která je v opravovaných úsecích snížená na 80 km/h, budou radary měřit mezi 96. a 105. kilometrem trasy Humpolec-–Větrný Jeníkov a mezi 141. a 145. kilometrem na obchvatu Velkého Meziříčí. Na dalších opravovaných úsecích, kde jsou radary v provozu od poloviny srpna, se měří mezi 56. a 64. kilometrem a mezi sedmým a 21. kilometrem dálnice D1.
Hlavním důvodem měření rychlosti v opravovaných úsecích je podle ministerstva dopravy snaha o zvýšení bezpečnosti. Radary by měly zvýšit plynulost dopravy a také zajistit bezpečnost pro stavaře.
Radary byly na opravované úseky dálnice instalovány i v minulých letech. Zjištěné přestupky řeší místně příslušně obecní úřady. Podle údajů Besipu se díky měření snížila míra překračování rychlosti na opravovaných úsecích ze 30 procent na 20 procent.
Opravy D1 jsou rozděleny do 20 úseků, 13 z nich je dokončeno, na pěti se pracuje. Kompletní rekonstrukce D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala v roce 2013. Dosud je hotovo 90 kilometrů. Akce měla být původně dokončena v příštím roce, nyní je však kvůli zpoždění ukončení prací plánováno až na rok 2021.