Článek
Průměrné stáří vozového parku osobních aut se za prvních šest měsíců letošního roku zvýšilo na 13,9 roku, a v současné době je tak téměř o půl roku vyšší než v roce 2000, uvedlo sdružení.
"V ČR nedochází k obnově vozového parku. Podepisuje se na tom i recese, nekupují se nová auta. Dovozy ojetin sice nerostou, ale mění se jejich věková struktura. Zvyšuje se podíl ojetin starších 10 let, které už tvoří přes 30 procent importovaných starších vozů," uvedl ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Rostoucí věk vozového parku osobních aut má podle Šípka řadu negativních dopadů. "Stará vozidla jsou samozřejmě méně bezpečná, a při nehodách těchto vozidel jsou důsledky mnohem fatálnější," dodal.
Obdobná situace je také u vozového parku autobusů, kde průměrný věk skoro 20 000 registrovaných autobusů dosáhl hodnoty 14,7 roku a roste už čtvrtý rok za sebou. Stárne i většina ostatních kategorií vozidel.