Článek
„Vytvoříme harmonogram, podle kterého ty plochy odstraníme," uvedl Váňa. Zdůraznil, že aktuální dohoda se týká pouze prvních několika kusů z odhadovaných asi 3000 poutačů, které podle novely zákona stojí v okolí dálnic a silnic první třídy nelegálně. S dohodou podle Váni souhlasí oba největší provozovatelé těchto zařízení, Czech Outdoor a ACE Media.
Doposud provozovatelé billboardů odmítali zařízení v ochranném pásmu dálnic a silnic odstraňovat. Czech Outdoor na nich například nahradila reklamní sdělení českou vlajkou s tím, že v takovémto případě na ně není možné pohlížet jako na reklamní poutače.

Sčítání billboardů na D1
Takovýto postup ale ministerstvo dopravy odmítlo s tím, že tato zařízení byla povolená právě jako nosiče reklamního obsahu. Důvodem změny názoru je podle Váni způsob, jakým silničáři začali sami billboardy odstraňovat. Raději je tak sami demontují šetrněji, dodal mluvčí.

Odstraňování billboardu u dálnice D1Video: Radek Plavecký, Právo
Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic 1. třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích platná od září. Majitelům reklamních ploch nařizuje z bezpečnostních důvodů jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy.
Zatímco na dálnicích má povinnost odstraňovat nepovolené poutače ŘSD, na silnicích první třídy je to podle ministerstva dopravy věc krajů a jejich organizací. Nařízení o odstranění billboardů, motivované zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se netýká zastavěných území, kde je ale reklamních ploch nejvíc. Celkem se odhaduje, že je v Česku na 25.000 reklamních poutačů.