Článek
„Denně razíme 80 centimetrů. Právě jsme v náročné geografické oblasti,“ řekl Novinkám František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která na ražbě tunelu Blanka pracuje. Podle Poláka výstavba zatím pokračuje podle harmonogramu.
Kvůli stavebním pracím je městská hromadná doprava dlouhodobě v blízkosti tunelu narušena. Polák však upozornil, že od 1. července by opět měly jezdit tramvaje na Letné. Dělníci již pokládají koleje kolem stadiónu Sparty. Od 15. července by však měla začít nový výluka, a to v úseku od Trojské po Partyzánskou.
Obří stavba začala loni v létě a kompletní tunel Blanka, včetně výjezdu z podzemí na Letné, by měl být hotový v roce 2011. Stavební část s technologiemi přijde zhruba na 25 miliard korun.
Za tyto peníze by měl vzniknout tunel o délce přes šest kilometrů. Bude součástí pražského městského okruhu. Navazovat bude na Zlíchovský tunel, Mrázovku a Strahovský tunel.
O tunelu Blanka:
- Délka cca 6,5 kilometru
- Výška 4,8 metru
- Šířka jízdního pruhu 3,5 metru
- Plánovaná průjezdná rychlost 70 km/h
- Maximální stoupání 5 %
- Předpokládané zprovoznění 2011
FOTO: tunelblanka.cz