Článek
Zatímco loni závod Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobil 330 890 aut, letos to má být zhruba 295 tisíc vozů. „Konkrétní výsledky budou záviset na ekonomické situaci na hlavních odbytištích v Evropě a vývoji poptávky po elektrických vozidlech,“ uvedl mluvčí automobilky Jan Rodek.
Doplnil, že zásadní bude také to, jak se podaří skloubit poptávku zákazníků s přísnějšími emisními limity. „A zda, případně kdy dojde k úpravě legislativy týkající se těchto limitů a sankcí za jejich neplnění,“ nastínil s tím, že s ohledem na plánované snížení výroby firma očekává zařazení několika nevýrobních dnů a zpomalila rychlost linky z 66 na 60 vozidel za hodinu.
Jednání o kolektivní smlouvě v nošovické automobilce je ve slepé uličce
Kvůli snížení rychlosti výroby klesne také počet zaměstnanců, kterých v HMMC na konci roku pracovalo 3051. „Zhruba o stovku poklesne počet zaměstnanců, a to kombinací přirozené fluktuace a snížení počtu agenturních zaměstnanců,“ připojil Rodek.
HMMC vyrábí v Nošovicích automobily značky Hyundai od roku 2008. Od té doby sjelo z výrobních pásků nejvíce vozů modelu Tucson, který loni tvořil téměř 72 procent produkce automobilky.
„Stoupá podíl hybridní verze modelu, každý třetí tucson měl právě tento typ pohonu. Řada i30 se podílela na 16,5 procenta výroby. Oba tyto modely prošly v loňském roce faceliftem. Čistě elektrický vůz Hyundai Kona Electric obstaral deset procent výroby. Zbytek produkce připadá na sportovní model Hyundai i30 N, který od jara míří výhradně do Austrálie,“ popsal mluvčí závodu Rodek s tím, že k největším odběratelům aut z Nošovic patří Velká Británie, Německo, Španělsko, Francie a Polsko, kam zamířilo přes 46 procent loňské výroby. Česká republika je s více než 16 tisíci aut na šestém místě.