Článek
Loni v srpnu velcí hráči na českém a slovenském trhu s elektronikou, HP Tronic a Nay, oznámili dohodu o spojení. Cílem spojení je mj. je převést všechny prodejny pod svou značku na daném území.
V případě českého HP Tronic to znamená, že jejich značka Datart pojme české prodejny Electro World a slovenská Nay zase prodejny Datartu na Slovensku, které nově ponesou stejnojmenný název.
„Naším záměrem je, abychom zkoncetrovali slovenské aktivity pod management Nay a značku Nay a aktivity v Česku pod značkou Datart a management Datartu. K tomu budeme směřovat,“ potvrdila Novinkám mluvčí Datartu Petra Psotková.
V cestě však stojí slovenský antimonopolní úřad. Zatímco český Úřad pro ochranu hospodářské soutěže spojení obou společností už schválil, na Slovensku si regulátor dává na čas.
„Důležitou podmínkou je povolení spojení ze strany slovenského PMÚ (Protimonopolní úřad). To však doposud vydáno nebylo, což znamená, že se stále nacházíme ve fázi ‚čekání‘. V této chvíli tedy není možné poskytnout další konkrétnější informace,“ dodala Psotková.
Předseda představenstva HP Tronic Daniel Večeřa serveru Seznam Zprávy řekl, že věří, že rozhodnutí úřadu by mohlo padnout v několika málo týdnech. Následný rebranding podle něj vyjde na vyšší desítky milionů.
HP Tronic v pondělí oznámila, že se stala jediným majitelem Datartu potom, co se s fondem Genesis Private Equity Fund III ze skupiny Genesis Capital dohodla na odkoupení čtvrtinového podílu.