Hlavní obsah

Prodeje Tesly v Evropě dál padají, trh s elektromobily přitom roste

2:42
2:42

Poslechněte si tento článek

Zájem o Teslu v Evropě dál uvadá. Prodeje amerického výrobce elektromobilů na evropském trhu v únoru meziročně klesly o 40,1 procenta. V samotné Evropské unii je pak pokles ještě výraznější, a to 47,1 procenta, vyplývá z dat Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA). Prodeje klesly druhý měsíc po sobě, a to navzdory rostoucímu trendu registrací elektromobilů na starém kontinentu.

Foto: Kevin Lamarque, Reuters

Elon Musk (vlevo) a Donald Trump před Bílým domem u příležitosti oznámení, že si Trump pořídí Teslu.

Článek

Na evropském trhu s bateriovými elektromobily měla Tesla v únoru podíl jen 10,3 procenta, zatímco před rokem to bylo 21,6 procenta. V nominálním vyjádření prodala automobilka v Evropské unii, Velké Británii a zemích Evropského sdružení volného obchodu méně než 17 tisíc vozů, což je oproti únoru 2024 pokles o více než 11 tisíc.

Přitom celkově prodeje bateriových elektromobilů na stejných trzích meziročně vzrostly o 26,1 procenta, upozornila agentura Reuters.

Ta připomněla, že Tesla čelí v Evropě řadě problémů. Má menší a stárnoucí modelovou řadu, zatímco tradiční automobiloví rivalové i noví čínští účastníci trhu stále uvádějí nové, často levnější elektrické modely.

Samostatnou kapitolou pak je šéf Tesly Elon Musk a jeho veřejné vystupování po boku amerického prezidenta Donalda Trumpa, což vyvolává značné kontroverze a bojkotování Tesly ze strany spotřebitelů.

Společnost v prvním březnovém týdnu zahájila dodávky nového modelu Y, svého nejprodávanějšího vozidla. Doufá tak, že tím prodeje oživí, přestože se Musk jakožto hlavní poradce Trumpa stal polarizující postavou, napsala agentura Bloomberg. O tom, jak velkou roli hraje Muskovo vměšování do politiky v poklesu tržeb Tesly, tak investorům více napoví následující měsíce, dodala.

Evropští výrobci se mezitím snaží bídné situace Tesly využít tím, že nabízejí několik levnějších modelů na elektrický pohon. Patří mezi ně například Renault SA R5 E-Tech za 25 tisíc eur (623 tisíc Kč) nebo Citroën ë-C3 za 23 300 eur (580 tisíc Kč). Obě vozidla mají také konkurovat čínským značkám, které se snaží na evropský trh protlačit.

Výběr článků

Načítám