Článek
Podíl koncernu Volkswagen na automobilovém trhu EU se v listopadu dál snížil na 24,3 procenta z úrovně 26,6 procenta před rokem. Samotná značka Volkswagen zvýšila prodej jen o 2,8 procenta a její podíl klesl na 12,2 procenta ze 13,5 procenta.
Odbyt české dceřiné značky Škoda vyskočil o 11,7 procenta a její podíl na trhu EU oslabil jen nepatrně na 4,4 procenta. Škoda si minulý měsíc vedla nejlépe z celé skupiny.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Jako před krizí
O více než 18 procent rostly minulý měsíc prodeje společností Ford, Fiat Chrysler a Opel z amerického koncernu GM. Výrazně se zvýšil také odbyt francouzských značek Renault a PSA Peugeot Citroën. Prodej vozů německé skupiny Daimler vzrostl o 22 procent, BMW vykázala nárůst o deset procent.
Celkový prodej vozů v EU dosáhl za měsíc 1,12 miliónu a zvýšil se 27. měsíc po sobě. Za prvních 11 měsíců roku vzrostl odbyt v Unii o 8,7 procenta na 12,60 miliónu a překročil tím loňský celoroční objem prodeje. Podle ACEA se až nyní evropský trh vrací na úrovně dosahované před krizí z konce minulého desetiletí.