Hlavní obsah

Prodeje Škody v EU rostou rychleji než Volkswagenu, posílily americké značky

Aktualizováno

Prodej nových osobních automobilů v EU v listopadu zrychlil meziroční nárůst na 13,7 procenta, nejvíce rostl odbyt amerických značek. Prodej největší evropské automobilové skupiny Volkswagen, která se od září potýká se skandálem kolem falšování testů emisí, stoupl o 4,1 procenta, samotných škodovek se prodalo v Unii o 11,7 procenta více. Plyne to z úterních údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia RS 230

Článek

Podíl koncernu Volkswagen na automobilovém trhu EU se v listopadu dál snížil na 24,3 procenta z úrovně 26,6 procenta před rokem. Samotná značka Volkswagen zvýšila prodej jen o 2,8 procenta a její podíl klesl na 12,2 procenta ze 13,5 procenta.

Odbyt české dceřiné značky Škoda vyskočil o 11,7 procenta a její podíl na trhu EU oslabil jen nepatrně na 4,4 procenta. Škoda si minulý měsíc vedla nejlépe z celé skupiny.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Jako před krizí

O více než 18 procent rostly minulý měsíc prodeje společností Ford, Fiat Chrysler a Opel z amerického koncernu GM. Výrazně se zvýšil také odbyt francouzských značek Renault a PSA Peugeot Citroën. Prodej vozů německé skupiny Daimler vzrostl o 22 procent, BMW vykázala nárůst o deset procent.

Celkový prodej vozů v EU dosáhl za měsíc 1,12 miliónu a zvýšil se 27. měsíc po sobě. Za prvních 11 měsíců roku vzrostl odbyt v Unii o 8,7 procenta na 12,60 miliónu a překročil tím loňský celoroční objem prodeje. Podle ACEA se až nyní evropský trh vrací na úrovně dosahované před krizí z konce minulého desetiletí.

Související články

Výběr článků

Načítám