Článek
Automobilka mezi hlavními důvody mírného snížení odbytu zmiňuje právě současný pokles celkového trhu s osobními automobily v Číně. Na tomto celosvětově největším trhu značky Škoda v únoru prodala 16 tisíc aut, což je meziročně pokles o 18,4 procenta.
Prodeje v západní Evropě rostly o sedm procent a ve východní Evropě dokonce o 13 procent. Ve střední Evropě ovšem mírně klesly a na domácím českém trhu dodala automobilka v únoru 7 100 aut, oproti loňsku skoro o 15 procent méně. Vývoj dodávek zákazníkům tak odráží současný celkový pokles českého trhu s osobními vozy.
Na největším evropském trhu, v Německu, zaznamenala ale Škoda dvouciferný růst, stejně jako ve Francii, Švýcarsku, Dánsku, Portugalsku, v Pobaltí a v Srbsku. V Rusku dodala Škoda zákazníkům 5 900 vozů, prodeje zde zůstaly stabilní.
Nejprodávanějším modelem celosvětově zůstává Octavia, roste poptávka po modelech SUV.
„Význam našich modelů SUV, které jsou hnací silou a důležitým pilířem našeho celosvětového odbytu, dále roste. Na ženevském autosalonu jsme právě představili naše nové městské SUV – Škoda Kamiq. S tímto modelem jsme ideálně připraveni na to, abychom v segmentu SUV i v budoucnu nadále rostli,“ řekl Alain Favey, člen představenstva Škody odpovědný za prodeje a marketing.