Hlavní obsah

Prodeje aut v Česku rostou, téměř každé třetí je škodovka

Aktualizováno

Prodej nových osobních aut v loňském roce meziročně vzrostl o 16,7 procenta na 192 314 vozů. Nejprodávanější byla značka Škoda s podílem 30,2 procenta. Oznámili to zástupci Svazu dovozců automobilů. Po pětiprocentním poklesu z roku 2013 se trh opět vrátil k růstu.

Foto: Škoda Auto

Logo Škoda Auto

Článek

Škoda zvýšila prodej o 16 procent na 58 091 aut, následuje Hyundai s růstem o téměř 17 procent na 18 934 vozů a třetí skončil Volkswagen se zvýšením o 22 procent na 18 281 automobilů. Na dalších místech skončily značky Ford, Dacia a Peugeot.

Lidé nejčastěji kupovali auta nižší střední třídy, která měla podíl přes 26 procent. Následují malé vozy s 18procentním podílem a terénní auta se 17 procenty. Více než čtvrtinový podíl mělo provedení kombi. Přes 55 procent prodávaných aut bylo na benzinový pohon.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 20 539 prodanými vozy, následuje další model Škody Rapid s 12 393 prodanými kusy a třetí Škoda Fabia s 8 774 automobily. Další příčku obsadil VW Golf a za ním Hyundai i30.

V Česku se loni vyrobilo rekordních více než 1,2 miliónu vozů, asi o 6 procent více než v roce 2013. Dosud byl rekordní rok 2011 s 1,195 miliónu vyrobených aut.

Výběr článků

Načítám