Hlavní obsah

Prodeje aut rostou, Hyundai těsně předběhl VW

Prodej osobních aut v Česku stoupl za tři letošní čtvrtletí meziročně o téměř 18 procent na 141 470 vozů. V samotném září registrace stouply o více než 19 procent. Uvedli to zástupci Svazu dovozců automobilů na pondělní tiskové konferenci.

Foto: Hyundai

Hyundai i10 (2013)

Článek

Nejprodávanější značkou byla Škoda s růstem o 18 procent na 42 757 aut, což představuje tržní podíl 30,2 procenta.

Na druhé místo poskočila automobilka Hyundai s 13 804 prodanými vozy a na třetí pozici naopak poklesl Volkswagen s odbytem 13 358 vozů. Část prodejců vozů Hyundai však obvinila tuzemské zastoupení dovozce, že zvyšuje prodeje na úkor dealerů. Údajně je nutila prodávat za nižší koncové ceny, než auta sami dealeři nakupují. [celá zpráva]

Trh táhly hlavně prodeje firmám, které měly na nákupech podíl 64 procent. Nejprodávanější byly vozy nižší střední třídy s podílem 27 procent, následují malé vozy s 18 procenty.

Související články

Škoda omezí budoucí investice v Indii

Česká automobilka Škoda Auto omezí budoucí investice v Indii a odkládá projekt malého auta pro indický trh. Podle páteční zprávy indického listu Business...

Výběr článků

Načítám