Hlavní obsah

Prodejce ojetých vozů AAA Auto dostal v Polsku pokutu přes 400 milionů

Aktualizováno

Český autobazar AAA Auto obdržel v Polsku od tamního antimonopolního úřadu tučnou pokutu, která v přepočtu přesahuje 400 milionů korun. Důvodem je způsob uvádění cen, který může spotřebitele klamat tím, že nabídková cena není konečná. Ve středu o tom informovala polská mutace serveru Business Insider.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

AAA Auto musí zaplatit přes 72 milionů zlotých (408 milionů Kč), uvedl polský Úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele. Rozhodl tak na základě „četných stížností na nesrovnalosti související s prodejní politikou společnosti a ustanoveními smluv uzavřených se zákazníky“, píše polský Business Insider.

„Zákazníci, kteří měli zájem o nákup vozidla a prohlédli si nabídku na webových stránkách Autocentrum nebo Otomoto, byli ponecháni v domnění, že uvedená částka určuje cenu samotného vozidla. Společnost je však neinformovala o tom, že cena v inzerátu se skládá z ceny vozu a z doplňkového produktu – pojištění Carlife Gwarancja,“ zdůvodnil své rozhodnutí úřad.

Spotřebitelé mají být podle antimonopolního úřadu řádně informováni o konečné ceně vozu a o tom, z čeho se skládá, už když si čtou nabídku. Při podpisu smlouvy pak podle něj nesmějí být překvapeni dodatečnými poplatky a nuceni k nákupu dalších produktů nebo služeb.

Skupina Aures Holdings, pod kterou AAA patří, ve svém vyjádření tvrdí, že se závěry úřadu zásadně nesouhlasí, a proti pokutě, která ještě není pravomocná, se odvolá.

„Ve styku se zákazníky jsme vždy postupovali naprosto dle platné legislativy. Výsledky měření NPS i vysoké hodnocení v recenzích na vyhledávači Google jasně ukazují, že jsou s námi naši klienti velmi spokojeni. Za celou dobu našeho téměř desetiletého působení v Polsku jsme nikdy nebyli úřadem sankcionováni ani jsme od něj neobdrželi žádné upozornění,“ uvedla společnost Aures ve svém stanovisku.

„V průběhu šetření jsme s úřadem maximálně spolupracovali a v požadovaných lhůtách jsme podávali všechna požadovaná vysvětlení. Pokutu i její výši proto považujeme za naprosto neospravedlnitelnou a v zákonné lhůtě se proti ní odvoláme. Jsme si absolutně jisti, že nezávislý soud nám dá za pravdu,“ dodala společnost.

Polský úřad nasadil do terénu fiktivní zájemce o nákup auta, kteří situaci zmapovali. Díky jejich zjištěním se potvrdilo, že zákazníci AAA Auto si museli dokoupit pojištění a zaplatit skoro 1400 zlotých (přes 7900 Kč) za takzvaný zákaznický servis, o kterém předtím nevěděli, uvedl prezident UOKiK Tomasz Chróstny.

Skupina Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, loni zvýšila prodej o deset procent na rekordních 98 134 ojetých vozů. V České republice skupina poprvé prodala přes 50 000 vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku.

Související témata:
AAA Auto

Výběr článků

Načítám