Článek
AAA Auto musí zaplatit přes 72 milionů zlotých (408 milionů Kč), uvedl polský Úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele. Rozhodl tak na základě „četných stížností na nesrovnalosti související s prodejní politikou společnosti a ustanoveními smluv uzavřených se zákazníky“, píše polský Business Insider.
„Zákazníci, kteří měli zájem o nákup vozidla a prohlédli si nabídku na webových stránkách Autocentrum nebo Otomoto, byli ponecháni v domnění, že uvedená částka určuje cenu samotného vozidla. Společnost je však neinformovala o tom, že cena v inzerátu se skládá z ceny vozu a z doplňkového produktu – pojištění Carlife Gwarancja,“ zdůvodnil své rozhodnutí úřad.
Spotřebitelé mají být podle antimonopolního úřadu řádně informováni o konečné ceně vozu a o tom, z čeho se skládá, už když si čtou nabídku. Při podpisu smlouvy pak podle něj nesmějí být překvapeni dodatečnými poplatky a nuceni k nákupu dalších produktů nebo služeb.
Ojeté auto po prvním majiteli je často lež, varují experti

Skupina Aures Holdings, pod kterou AAA patří, ve svém vyjádření tvrdí, že se závěry úřadu zásadně nesouhlasí, a proti pokutě, která ještě není pravomocná, se odvolá.
„Ve styku se zákazníky jsme vždy postupovali naprosto dle platné legislativy. Výsledky měření NPS i vysoké hodnocení v recenzích na vyhledávači Google jasně ukazují, že jsou s námi naši klienti velmi spokojeni. Za celou dobu našeho téměř desetiletého působení v Polsku jsme nikdy nebyli úřadem sankcionováni ani jsme od něj neobdrželi žádné upozornění,“ uvedla společnost Aures ve svém stanovisku.
„V průběhu šetření jsme s úřadem maximálně spolupracovali a v požadovaných lhůtách jsme podávali všechna požadovaná vysvětlení. Pokutu i její výši proto považujeme za naprosto neospravedlnitelnou a v zákonné lhůtě se proti ní odvoláme. Jsme si absolutně jisti, že nezávislý soud nám dá za pravdu,“ dodala společnost.
Polský úřad nasadil do terénu fiktivní zájemce o nákup auta, kteří situaci zmapovali. Díky jejich zjištěním se potvrdilo, že zákazníci AAA Auto si museli dokoupit pojištění a zaplatit skoro 1400 zlotých (přes 7900 Kč) za takzvaný zákaznický servis, o kterém předtím nevěděli, uvedl prezident UOKiK Tomasz Chróstny.
Skupina Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, loni zvýšila prodej o deset procent na rekordních 98 134 ojetých vozů. V České republice skupina poprvé prodala přes 50 000 vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku.
Prodejci ojetin zamlčují havárie. Poškození lze ale snadno zjistit, upozorňují experti
