Hlavní obsah

Prodej škodovek vzrostl, v Česku se však kupují méně

Právo, Radek Plavecký
Mladá Boleslav

O pětinu více aut než loni prodala v letošním prvním pololetí automobilka Škoda Auto na světových trzích. Za letošních prvních šest měsíců to bylo 454 700 aut, což je o 20 procent více než loni, kdy se prodalo 378 700 vozidel. V České republice však prodej klesl.

Článek

„Nárůst prodeje jsme zaznamenali ve všech regionech. Navíc v nadcházejících letech uvedeme na trh řadu nových modelů a výrazně rozšíříme modelovou paletu,“ sdělil člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann. Škodovka si trvale pochvaluje dynamický vývoj zejména na čínském, indickém a ruském trhu, o 11 procent vzrostl prodej i v západní Evropě.

Propad na celkově klesajícím automobilovém trhu v České republice chce Škoda dohnat nabídkou nových modelů. „Nechceme jít cestou snižování cen, ale nabídkou nových atraktivních výbav,“ uvedl vedoucí prodeje v ČR Petr Pečenka.

Kromě toho chce ještě letos na podzim automobilka uvést na trh zcela nový model nejmenšího vozu z rodiny škodovek City Car a naopak také největší a nejdražší model Superb ve speciální výbavě.

V Česku se během letošního prvního pololetí registrovalo 26 100 vozů Škoda, zatímco loni se tento počet pohyboval kolem 28 000.

Výběr článků

Načítám