Článek
Německý svaz pivovarníků jako důvod propadu odbytu pěnivého moku uvedl chladný květen i poměrně velké množství prodaného piva loni v červnu, kdy začínalo fotbalové mistrovství světa v Rusku. Za nižším odbytem stál podle statistiků jak slabší export, tak pokles domácí spotřeby o necelá tři procenta.
Nejrůznější pivní směsi, tedy pivo smíchané s limonádou, kolou nebo ovocnými šťávami, měly na trhu podíl 4,8 procenta. Jejich prodej ale klesl o 1,5 procenta. Nealkoholická piva ve statistice nejsou uvedena.
Pokles spotřeby piva v Německu má dlouhodobý trend, začal už na přelomu tisíciletí. Místo piva dává část spotřebitelů přednost vínu, koktejlům nebo si místo alkoholu dají minerálku. Ve spotřebě piva na hlavu se ale i tak Němci drží na třetím místě v EU za Čechy a Rakušany.
V Česku po předloňském mírném poklesu loni spotřeba piva opět stoupla. Na jednoho Čecha podle údajů z roku 2018 vycházelo 141 litrů, o šest velkých piv více než o rok dřív.