Článek
První je značka Škoda s poklesem o 11 procent na 62 905 vozů. „Počty dodaných vozů jsou negativně ovlivněny omezenými výrobními kapacitami výrobců z důvodů narušených dodavatelských řetězců vlivem pandemie koronaviru a války na Ukrajině. Navzdory všem úskalím ve výrobě se značce Škoda na domácím trhu podařilo zaznamenat pouze symbolický pokles tržního podílu a přibližně třetina nově prodaných vozů v České republice stále vozí okřídlený šíp na kapotě,“ řekl Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Za Škodou následuje Hyundai s odbytem 18 604 aut, což je pokles o osm procent, a třetí je Volkswagen, kterému klesl odbyt o pět procent na 16 020 automobilů. Následují Toyota, Kia, Dacia a Ford. Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia s 13 906 vozy, druhá skončila Škoda Fabia (13 142) a třetí je Hyundai i30 (8236).
Nejprodávanější třídou byly vozy SUV s podílem 44,6 procenta, následuje nižší střední třída s 15,4 procenta a malé vozy s 13,4 procenta. Podíl benzinových vozů byl 66,5 procenta, diesely měly 24,7 procenta. Podíl elektromobilů stoupl na dvě procenta.
Zaměstnavatelé čekají příští rok stagnaci
Prodej lehkých užitkových aut klesl loni meziročně o 14 procent na 16 908 vozů. První je Renault s prodejem 2852 vozů, druhý Ford prodal 1974 aut a třetí Peugeot 1802 vozů. Nejprodávanější dodávkou byl Renault Master.
Prodej nových nákladních vozů se loni zvýšil o 3,6 procenta na 8988 vozidel, v prosinci ale o 7,6 procenta klesl. Nejvíce vozů prodal Mercedes Benz (1861), druhé skončilo Volvo (1673) a třetí je DAF (1454).
Registrace nových autobusů loni vzrostly o 20,8 procenta na 1215 vozidel. První je domácí značka Iveco Bus se 435 autobusy, následuje SOR s 276 vozidly a třetí Setra prodala 231 autobusů. Přes 71 procent tvořily linkové autobusy.
V kategorii motocyklů vzrostl prodej o 16,1 procenta na 25 561 strojů. Na prvním místě skončila japonská Honda s 4873 prodanými stroji, následuje čínská CF Moto s prodejem 2389 vozidel a třetí je Yamaha se 1702 motocykly.