Článek
Prodej aut se snižuje od února, kdy Moskva vyslala vojáky na Ukrajinu. Západní země v reakci na to zavedly vůči Rusku sankce, které mimo jiné ztížily přístup k součástkám. Několik zahraničních výrobců také v Rusku pozastavilo činnost. Podle analytiků je pro toto odvětví těžkou ranou také omezená poptávka v celé ekonomice v souvislosti s klesající životní úrovní a zvýšenou inflací.
Škoda Auto začátkem března oznámila, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu a zastaví export aut do Ruska. V loňském roce pro ni bylo Rusko druhým největším trhem.
Zpráva AEB ukázala, že prodej vozů Škoda v listopadu klesl o 90 procent na 524 vozů. Za leden až listopad se snížil o 78 procent. Model Škoda Rapid se v listopadu dostal mezi 25 nejprodávanějších modelů, za 11 měsíců roku mu patří 12. příčka.
Rusko v listopadu zahájilo výrobu obnovené automobilové značky ze sovětské éry Moskvič v závodě nedaleko Moskvy, kterého se vzdala francouzská automobilka Renault. Zdroje agentury Reuters uvedly, že při výrobě vozu byl použit design, konstrukce a platforma čínské firmy JAC, díly byly dodány z Číny a v Rusku pouze smontovány.
Po zahájení konfliktu na Ukrajině podnikatelské sdružení AEB aktualizovalo výhled prodeje nových aut v Rusku na letošní rok a nyní počítá s poklesem zhruba o 50 procent místo původně očekávaného růstu o 3,3 procenta. Loni prodej aut v zemi vzrostl o 4,3 procenta. AEB zastupuje evropské firmy působící v Rusku.