Článek
Loňský rok silně poznamenala globální pandemie nemoci covid-19. Zejména na jaře došlo k prudkému poklesu poptávky, zasažena byla v důsledku narušení dodavatelských řetězců i výroba.
U lehkých užitkových automobilů došlo k propadu o více než 16 procent na 17 141 vozů a u nákladních automobilů o 25,35 procenta na 7 355 kusů.
Nejoblíbenější značkou osobních vozů zůstává Škoda Auto s 74 786 registrovanými automobily. Následuje Volkswagen s 16 767 kusy a Hyundai s 16 030 vozy.
Z konkrétních modelů se nejvíce prodávala Škoda Octavia s 19 091 novými zaregistrovanými vozy. To představuje 9,41 procenta trhu. Následuje Škoda Fabia s 15 986 prodaných automobilů, tedy 7,88 procenta všech prodaných nových osobních automobilů.
Prodeje nových aut v prosinci rostou téměř o pětinu
Z jiných značek než Škoda se nejvíce prodával model Hyundai i30. Těch se loni v Česku zaregistrovalo celkem 7419. Jde tak o 3,66 procenta nových registrací.
Při započtení značky Tesla registrace nových čistě bateriových vozů vzrostla meziročně o 331 procent, v absolutních číslech ze 756 na 3 262 kusů.
Osobních vozů s hybridně-elektrickým pohonem bylo registrováno 12 674, meziročně o 52 procent více. Do toho se započítávaly plug-in hybridy, jejichž registrace vzrostly meziročně o 318 procent.