Hlavní obsah

Prodej nových aut v Česku mírně vzrostl

Prodej nových osobních aut v Česku meziročně vzrostl o 2,65 procenta na 172 tisíc vozů. V samotném září se zvýšil o šest procent. Z informací Svazu dovozců automobilů vyplývá, že podíl elektromobilů na registracích stoupl díky dotacím na 4,2 procenta.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Nejvíce prodávanou je značka Škoda Auto s více než 58 tisíci prodanými vozy, následuje Hyundai, Toyota,Volkswagen, Kia a Dacia. Nejprodávanějším modelem je i nadále Škoda Octavia, letos se zatím prodalo více než 15 500 těchto aut. Dalšími nejprodávanějšími modely jsou Škoda Karoq a třetí Škoda Kodiaq.

Nejoblíbenější třídou jsou vozy SUV s podílem 48 procent, následuje nižší střední třída s 16 procenty, na třetí příčce jsou malé vozy. Téměř dvě třetiny prodaných aut měla benzinový motor a čtvrtina procenta naftový agregát.

Prodej lehkých užitkových vozů se zvýšil o pět procent na necelých 17 tisíc aut. Vede Renault s 2543 prodanými dodávkami, druhý je Ford a třetí Toyota. Nejoblíbenějšími modely jsou Renault Master a Iveco Daily.

Registrace nákladních vozidel klesly o 13,5 procenta na 6833 aut. Vede Mercedes-Benz s 1328 vozy, následuje Volvo a Scania.

Prodej autobusů se zvýšil o téměř 68 procent. V září se pak jejich odbyt více než zdvojnásobil.

Celkové registrace nových motocyklů se zvýšily o 8,1 procenta na zhruba 25 tisíc strojů. Vede japonská Honda, následuje čínská CF Moto, třetí nejoblíbenější je Yamaha.

Ford chce skončit s nudnými auty, zaměří se na ikony

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám