Hlavní obsah

Prodej luxusního zboží prudce roste a dosahuje nového rekordu

Novinky, Alex Švamberk

Luxusního zboží, jako jsou jachty, drahé oděvy nebo výlety na safari, se letos prodá za 1,5 miliardy dolarů, což představuje výkon ekonomiky Španělska nebo Austrálie. List Financial Times to uvedl v noci na úterý jako doklad rozšiřující se nerovnosti na světě.

Foto: Profimedia.cz

Národní pak Serengeti v Tanzánii - výprava v horkovzdušném balónu

Článek

Luxusní zboží zažívá boom především v rychle se rozvíjejících se ekonomikách, tedy v Číně a v Brazílii. Podle analytiků ze společnosti Boston Consulting Group (BCG) se ale více utrácí za zážitky, než za hmotný majetek. Podle ní růst útrat za zážitky rostl loni o padesát procent rychleji než útraty za zboží.

Mimořádně ale také roste zájem o umění. Právě umění a exotické dovolené představují polovinu trhu s luxusem v hodnotě 770 miliard dolarů.

Podle expertů trh s luxusem letos vzroste o sedm procent, i když v posledních dvou letech zbrzdil o 12 procent.

„Propast nerovnosti příjmů se rozšiřuje, což je nešťastné, ale výsledkem je každoroční nárůst milionářů,“ řekl Jean-Mare Bellaiche z BCG. Podle něj se na trhu s luxusním zbožím podílejí milionáři 45 procenty.

Otázkou ale je, zda i trh s luxusem nadále udrží své výjimečné postavení, když je Evropa v krizi a situace v USA je nadále vratká. Rozvíjející se trhy své zboží prodávají do vyspělých zemí. Zpomalil se kvůli tomu už i růst Číny.

Evropa je navíc oblastí, kde se vyrábí 70 procent luxusního zboží.

Související témata:

Výběr článků

Načítám