Článek
ACEA dodala, že na meziročním poklesu se podepsaly vysoké úrokové sazby v Británii, prudký nárůst cen pohonných hmot a stávky ve Španělsku. Za prvních deset měsíců roku se prodej aut snížil o 0,3 procenta na 12,98 milionu vozů.
Nejlépe si v Evropě vedou asijské automobilky. Počet nových registrací jihokorejské Kia Motors v říjnu stoupl o 18 procent a od počátku roku dokonce téměř o 53 procent. Kia si tak zajistila pozici nejrychleji rostoucí značky v Evropě. Prodej japonské Suzuki Motor se v říjnu zvýšil o třetinu a Hondy o 17,6 procenta.
Největší evropské automobilce Volkswagen se v říjnu zvýšil prodej o 2,9 procenta a její podíl na trhu činil 21 procent. Dařilo se i firmě DaimlerChrysler díky růstu prodeje značky Mercedes-Benz, který vyrovnal pokles prodeje menšího vozu Smart. Prodej BMW se však snížil téměř o osm procent. Nedařilo se ani Renaultu, jehož prodej klesl o 11,5 procenta.
Zklamání zažily v říjnu i americké automobilky, které se snaží prodejem v Evropě vyrovnat slabou poptávku na domácím trhu. Počet registrací General Motors se snížil o 6,1 procenta a prodej Fordu klesl o 1,6 procenta, napsala agentura Reuters.